Єдина науково-методична проблема:
Використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально – виховному процесі НВК ім. В. Труша
ІІІ етап:
Розвиток ініціативи і творчості кожного вчителя та впровадження результатів наукових досліджень у практику своєї роботи
СКЛАД МЕТОДИЧНОЇ РАДИ
НОВОРОЗДІЛЬСЬКОГО НВК ім. В. Труша НА 2017/2018 Н.Р.
Членство у раді | Прізвище, ім’я, по батькові | Посада | Відомості про члена ради |
голова методичної ради | Верещинська Світлана Миронівна | заступник директора з навчально-виховної роботи | Вчитель математики, вища кваліфікаційна категорія, вчитель-методист, стаж роботи – 24 роки |
член ради | Чернюх Євгенія Ярославівна | директор | Вчительматематики, христ. етики вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель, стаж роботи - 38 років |
член ради секретар | Чопак Лариса Миколаївна | заступник директора з навчально-виховної роботи | Вчитель математитки, інформатики вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель, стаж роботи -14 років |
член ради | Кушніревич Оксана Василівна | заступник директора з навчально-виховної роботи | Вчитель правознавства, історії, вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель, стаж роботи - 21рок |
член ради | Побережна Любов Дмитрівна | заступник директора з навчально-виховної роботи | Вчитель початкових класів, вища кваліфікаційна категорія |
член ради | Проць Галина Володимирівна | Вчитель, керівник методичного об’єднання вчителів математики, інформатики, фізики | Вчитель математики, інформатики, вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель, стаж роботи - 20 років |
член ради | Гайванович Ірина Павлівна | Вчитель, керівник методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури | Вчительукраїнської мови та літератури, вища кваліфікаційна категорія, стаж роботи - 16 років |
член ради | Чайкіна Софія Володимирівна | Вчитель, керівник методичного об’єднання вчителів іноземних мов | Вчитель англійської мови, вища кваліфікаційна категорія, стаж роботи – 44 |
член ради | Кухаришин Ірина Михайлівна | Вчитель, керівник методичного об’єднання вчителів природничих дисциплін, фіз. культури, ЗВ | Вчитель хімії, ОЗ, ОМЗ; І кваліфікаційна категорія, стаж роботи – 12 років |
член ради | Басумак Оксана Іллівна | Вчитель,керівник методичного об’єднання вчителів історії, правознавства, предметів художньо-естетичного циклу | Вчитель історії, вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель, стаж роботи –27 років |
член ради | Сенишин Ірина Михайлівна | Вчитель, керівник методичного об’єднання класних керівників | Вчитель англійської мови, вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель, стаж роботи - 26 років |
член ради | Ритаровська Лідія Зіновіївна | Педагог-організатор | Вчитель природознавства, друга кваліфікаційна категорія, стаж роботи – 12 років |
член ради | Федорик Леся Ігорівна | Вчитель, керівник методичного об’єднання початкових класів | Вчитель початкових класів, вища кваліфікаційна категорія |
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ
Основні завдання методичної ради гімназії:
-реалізує задачі методичної роботи;
-направляє та контролює роботу методичних об’єднань, творчої групи, школи молодого вчителя;
-корегує роботу щодо підвищення професійної майстерності педагогів гімназії;
-визначає проблематику та розроблює програму науково – теоретичних та методичних заходів, семінарів;
-займається розробкою основної методичної проблеми.
У 2015/2016 навчальному році робота методичної ради гімназії спрямована на реалізацію наступних завдань:
-безперервність освіти педагогічних працівників;
-постійний пошук передового педагогічного досвіду та його впровадження;
-сформованість установки вчителів на реалізацію провідного дидактичного принципу – доступності навчального матеріалу;
-осмислення, аналіз і перебудова власного досвіду, порівняння своєї діяльності з досвідом інших учителів і досягнень педагогічної науки;
-обґрунтування вибору навчального матеріалу та методичних форм і прийомів;
-ступінь засвоєння вчителями значущості проблеми, над якою працює він особисто, методичне об’єднання, творча група, свого місця в її вирішенні;
-координація діяльності методичних об’єднань та інших структурних підрозділів;
-розробка основних напрямків методичної роботи;
-формування цілей та завдань методичної служби;
-забезпечення методичного супроводження навчальних програм, розробка авторських програм та дидактичного матеріалу;
-організація інноваційної діяльності, яка направлена на опанування новітніх педагогічних технологій, розробки авторських програм;
-організація консультування педагогічних працівників з питань удосконалення педагогічної майстерності, методики проведення різних видів занять;
-організація роботи щодо вивчення та узагальнення педагогічного досвіду;
-пожвавлення науково-дослідницької роботи педагогічних працівників;
-участь в атестації педагогічних працівників;
-професійне становлення молодих вчителів;
-співробітництво з іншими навчально-виховними закладами, науковцями міста та області;
-впровадження комп’ютерних технологій в навчально-виховний процес.
Основні напрями діяльності методичної ради:
-аналіз рівня навчальних досягнень учнів з базових дисциплін;
-експертиза навчально-методичних посібників та дидактичних матеріалів з навчальних дисциплін;
-організація роботи з опанування освітніми технологіями;
-обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять та зміст дидактичних матеріалів до них;
-організація науково-дослідницької роботи учнів;
-використання інформаційних технологій;
-удосконалення навчально-матеріальної бази навчального закладу;
-вивчення досвіду роботи методичних об’єднань;
-розробка положень про проведення шкільних конкурсів, олімпіад, турнірів, фестивалів;
-випуск методичного вісника.
До перемоги і високих результатів ведуть дітей учителі НВК «Лідер». Для цього створені умови розвитку педагогічної творчості: · працює методична рада; · шість методичних об'єднань; · школа молодого вчителя; · школа педагогічної майстерності; |
Пріоритетні напрямки та форми методичної роботиз педагогічними кадрами у 2015/2016 навчальному році
Науково-методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на відродження і розвиток національної освіти, підвищення кваліфікації та професійної майстерності вчителів, їхнє збагачення надбаннями української етнопедагогіки, науки, культури в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;
компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя;
прогностичну (випереджуючу),яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності;
опозиційно-регулюючу;
інформаційно-оцінюючу.
У 2015/2016 навчальному році науково-методична робота школи спрямована на реалізаціюпроблемної теми:«Використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально – виховному процесі НВК «Лідер». (ІІІ етап)
Для вирішення цих проблем поставлені такі завдання:
·діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
·наукова підготовка;
· методичний рівень;
·оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
· знання вікових та психологічних особливостей учнів;
·оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
·вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
·забезпечення високого наукового та методичного рівня викладання;
·удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
·заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
·активізація співробітництва вчителя й учня на уроках, направлених на розвиток самостійної праці школяра;
·активізація роботи школи молодого вчителя “На шляху до майстерності”;
·активізація роботи науково-методичних кафедр та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного процесу;
·забезпечення методичною радою надання допомоги вчителям з питань реформування школи, зв’язаних з впровадженням 12-бальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів, тематичним оцінюванням та впровадження тестування як засобу підвищення ефективності навчання та контролю;
·розширення ділових контактів з вищими навчальними закладами міста;
·підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;
· активізація роботи шкільного учнівського наукового товариства “Еврика” з метою розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи в Малій академії наук;
·введення в навчальний процес комп’ютерно - орієнтованих технологій;
·організація, інформаційно - методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального захисту дітей.
З метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів навчально-виховного процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступніформи науково-теоретичної та методичної роботи:
колективні форми роботи:групові форми роботи:
· педагогічна рада; · методичні об’єднання;
· методична рада; ·творчі групи;
· науково-практична конференція; · · школа молодих учителів;
· методичні оперативні наради; · предметні тижні;
· психолого - педагогічні семінари; ·семінари-практикуми;
· педагогічні виставки; · психолого-педагогічний консиліум;
· · педагогічні читання
індивідуальні форми роботи:
· стажування; · робота над науково-методичною проблемою;
· методичні консультації; ·атестація вчителів;
· співбесіди; ·курси підвищення кваліфікації;
· наставництво; ·творчі звіти;
· аналіз уроків;
· самоосвіта вчителів.
Для забезпечення безперервності навчання педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення проблеми, поставленої педагогічним колективом гімназії, організувати роботу в таких напрямках:
організаційно – педагогічні заходи:
· педагогічні ради;
· практичні міжпредметні семінари;
· науково-практична конференція;
навчально – педагогічна та методична діяльність:
· робота методичної ради;
· система роботи методичних об’єднань;
· діяльність творчої групи “Пошук”;
· робота школи молодого вчителя “На шляху до майстерності”;
· організація роботи щодо розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів;
· діяльність наукового учнівського товариства “Еврика”;
· робота з підвищення професійної майстерності педагогів школи;
· атестація вчителів та підвищення кваліфікації через річні курси.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ МЕТОДИЧНИХ ОБ'ЄДНАНЬ
За змістом науково-теоретична і методична робота методичного об’єднання вчителів спрямована на поглиблення знань учителів з питань методики, педагогіки, психології, розвитку прогностично-аналітичних умінь. Протягом навчального року з вчителями проводиться різнорівнева методична робота, яка поєднує в собі колективні, групові та індивідуальні форми.
Робота методичного об’єднання включає:
• вивчення та обговорення директивних та нормативних документів в галузі освіти;
• планування роботи на навчальний рік;
• коректування та обговорення навчальних програм;
• заходи щодо посилення позитивної мотивації навчання учнів, підвищення якості знань та рівня навчальних досягнень учнів з навчальних базових дисциплін;
• методична допомога молодим вчителям;
•підвищення фахового рівня вчителів з урахуванням особистісних можливостей кожного вчителя;
• використання форм продуктивного навчання, збільшення обсягів самостійних, творчих завдань;
• надання методичної та науково-інформаційної допомоги секціям наукового товариства учнів;
• індивідуальна робота з обдарованими та здібними дітьми з метою підготовки їх до предметних олімпіад, інтелектуальних конкурсів, захисту науково-дослідницької роботи в Малої академії наук;
• обговорення та підведення підсумків методичної роботи методичного об’єднання за І семестр, ІІ семестр, за навчальний рік;
• затвердження змісту контрольних робіт, олімпіадних та конкурсних завдань;
аналіз контрольних робіт, зрізів знань, підсумків олімпіад та тематичного оцінювання;
• стан позакласної роботи з предмету;
• огляд новинок методичної літератури;
• підсумки атестації вчителів;
• організація повторення вивченого матеріалу в кінці навчального року, перевірка виконання навчальних програм;
• творчий звіт молодих учителів, вчителів, які мають педагогічні звання, вчителів-наставників;
•збагачення науково-методичного забезпечення за рахунок творчих внесків учителів школи, розширення видавницької діяльності.